Sposób na czekoladę

Dodano 19/03/2015, w Porady, przez Amanda

Tak…ostatnio nie bywam tu zbyt często. Wszystko dlatego, że szykuje mi się gorące pół roku, jeśli nie więcej. Ostatnie praktyki, obrona dyplomu, praca, przeprowadzka. No, ale koniec biadolenia. :)

Wiele osób pyta mnie o to, jak zwalczyć napady chęci na słodkie. Co zrobić, kiedy widzimy czekoladę, smakujemy kosteczkę, a po kilku minutach nie ma całej tabliczki? Dlaczego w ogóle te ciasteczka i inne wafelki tak kuszą? Dlaczego tak trudno jest się od nich oderwać?

ciastki
[wzięte z: facebook]

Czytaj dalej »

Ostatnio (ok, szmat czasu temu) pisałam o tym, czym jest prawidłowa postawa. Jak wyczytaliście, natchnieniem było szkolenie Power Pump, na którym instruktorka bardzo duży nacisk kładła właśnie na prawidłową postawę. Pamiętajcie, że trudno znaleźć osobę idealną – o idealnej sylwetce, postawie i w ogóle.

Przyznam szczerze, że pomimo tego, iż moja sylwetka mi się podoba (ok, ostatnio o parę procent sprawa się zmieniła), wiem, że mam parę niedoróbek. Chociażby nieokreślone problemy z lewą nogą (za długa? Niestabilna rzepka? WTF?!), lekką nierówność w napięciu mięśni grzbietu, słabe mięśnie głębokie… Co ciekawe ogólnie sądziłam, że jest bardzo źle i instruktorka podczas ćwiczeń będzie wręcz przy mnie stać, bo odchodzić się nie opłaca. A tu nie, podeszła tylko parę razy i w sumie tylko z jednym problemem – barkami. Okazuje się, że mam mocno napięte mięśnie klatki piersiowej i powinnam nad tym pracować.

Dlaczego o tym mówię? Bo zaburzona postawa nie pozwala na prawidłowe technicznie wykonanie ćwiczeń, co może skutkować niepotrzebnymi kontuzjami. Ok, w sporcie kontuzje się zdarzają, to normalne. Co innego jednak skręcona kostka biegacza, bo np. była na drodze nierówność i stopa się osunęła, a co innego, jeśli ktoś garbi się podczas martwego ciągu, według niego wszystko jest w porządku, a po kilku takich ćwiczeniach nie może wstać z łóżka, bo „coś wyskoczyło”.

Czytaj dalej »


  • RSS